Koncept celé kampaně navazoval na ukázkovou kampaň z r. 2016, kterou realizovala LDK v rámci projektu MZe „Komunikační strategie na podporu a propagaci využívání dřeva a výrobků ze dřeva“ a která představila značku Doba dřevěná.
Stěžejními tématy kampaně z r. 2016 byly:
- Lesů v ČR přibývá
- I kácení je péče o les
Východiska kampaně 2017/2018
- Chceme lidem ukázat, že se staráme o lesy, že pod našimi rukami se lesy kvalitně rozrůstají, že to v nich „žije“
- Staráme se nejen o lesy, ale i vodní toky, turistické cesty a jsme i významný zaměstnavatel
- Lesů a dřeva je dostatek a měli bychom ho více využívat
- Naším hlavním cílem je, aby naše lesy byly kvalitní a aby se rozrůstaly
- Zvyšujeme lesnatost a díky tomu dáváme více prostoru
- Zvěři a rostlinám, kterým se zvětšuje útočiště
- Lidem, kteří rádi chodí do lesa odpočívat a relaxovat
- Spotřebě dřeva - surovině, kterou produkujeme trvale udržitelným způsobem
Hlavní sdělení kampaně:
Doplňujícím sloganem kampaně bylo Dáváme více prostoru…..
- Dáváme lesům více prostoru
Lesy chrání naše životy. Dávají nám vzduch a vodu. Ochlazují a zavlažují krajinu, pole... Jejich úkol je stále těžší. Proto o les pečujeme, aby lesů bylo více a měly sílu ochránit nás všechny. Navíc každý rok přibývá 2000 ha nového lesa. Vaši lesníci
- Dáváme životu v lese více prostoru
Lesy jsou domovem tisíců zvířat a rostlin. Aby jich přibývalo, musí se jim dobře dařit. Moc se o to snažíme. I o to, aby bylo lesů čím dál více. Pro obyvatele hvozdů a hájů i pro vás proto každý rok zvětšíme plochu lesa o 2000 ha. Vaši lesníci
- Dáváme člověku více prostoru
Lesy jsou místem, kde nabíráme síly, energii, zdraví, a především moudrost přírody. Proto o ně pro vás pečujeme. Snažíme se, aby jich bylo stále více, a jde nám to. Každý rok přibývá 2000 ha lesních ploch. Vaši lesníci
- Dáváme kráse dřeva více prostoru
Dřevo se vrací do našich domovů. Estetické, ekologické, příjemné. Vypráví příběhy generací lesníků, které o ně pečovali a pečují. Nabíjí nás magickou energií přírody, pomáhá nám zachraňovat svět před vyčerpáním. Je totiž jedním z mála obnovitelných zdrojů. Tím, že je užíváme, si všichni pomáháme. Zaklepejme na dřevo, že je máme. Vaši lesníci
Více informací najdete na www.doba-drevena.cz, souhrnnou zprávu o kampani si můžete stáhnout zde.
Hlavní výsledky kampaně:
Naplněné cíle projektu:
- Představení doby dřevěné jako „prostoru“, který je spojen s dnešní dobou skutečnosti, že dřevo je součástí našeho života.
- Představení partnerů doby dřevěné jako profesionálů, kteří se dlouhodobě, odpovědně a podle zákona starají o naše lesy a jejich rozvoj.
- Nastavením mota "dáváme více prostoru" jsme otevřeli dveře pro další možnou komunikaci.